
Middelgrote batchproductie: de uitdaging van de tussenschaal
De productie van de ice-t en chutney van FC LOKAAL loopt op rolletjes. Tijd om na te denken over een volgende productiestap. En hoe staat het met de zoektocht naar nieuwe verkooppunten?
In de hedendaagse supermarkt is enorm veel keuze, en er komen steeds meer nieuwe producten bij. Maar wie bepaalt wat er in het schap ligt? Bij Flevo Campus willen we de regie bij de consument leggen. We vragen aan de Almeerder: wat mis jij in de supermarkt? Wat eet en drink jij graag? Vanuit die antwoorden zetten we een eigen lokale productlijn op. In deze blogserie nemen we je mee hoe we dat doen. Kijk ook eens op supermarktvandetoekomst.nl
De productie van de ice-t en chutney van FC LOKAAL loopt op rolletjes. Tijd om na te denken over een volgende productiestap. En hoe staat het met de zoektocht naar nieuwe verkooppunten?
FC LOKAAL producten ice-t en chutney zijn inmiddels te vinden in de schappen van zeven Albert Heijn vestigingen in Almere, en andere supermarkten tonen ook interesse. Dat betekent dat we de productie moeten opschalen. Hoe doe je dat zonder kwaliteitsverlies, en wat kom je zoal tegen onderweg naar die grotere productie?
Afgelopen 30 september vond het Flevo Campus Festival plaats. Op verschillende locaties op de Floriade en in Almere centrum bezochten geïnteresseerden, uit Flevoland en daarbuiten, uiteenlopende voorbeelden van vernieuwing in het voedselsysteem.
Josephine Koopman deed onderzoek naar de culturele geschiedenis van frisdrank. Die is naast verfrissend ook heel verrassend. Dit onderzoek is onderdeel van ons project Supermarkt van de Toekomst.
Projectleider Thera van Heuveln was te gast bij Omroep Flevoland, waar zij vertelde over de lancering van FC LOKAAL: de eerste productlijn die begint en eindigt bij Almeerders. Kijk het hele fragment terug.
De hedendaagse supermarkt biedt veel, heel veel. Maar er kan een boel beter en daarom denkt Flevo Campus na over de Supermarkt van de Toekomst. Lees in deze derde blog van de serie over de lancering van een lokale productlijn door Flevo Campus hoe je een product ‘retail-ready’ krijgt.
Sinds vorige week donderdag is er een opvallende display toegevoegd aan een aantal Almeerse supermarkten. Onder het merk FC LOKAAL presenteert Flevo Campus, in samenwerking met Almeerse productontwikkelaars, chefs en retailers een merk van lokale producten. Doel: de consument centraal stellen.
Wie bepaalt het assortiment van de hedendaagse supermarkt? En welke producten zou je willen terugzien in de supermarkt van de toekomst? Lees mee in deze tweede blog van de blogserie over de lancering van een lokale productlijn door Flevo Campus. We vertellen je graag hoe we tot een consumentgestuurde productlijn zullen komen.
In de hedendaagse supermarkt is enorm veel keuze, en er komen steeds meer nieuwe producten bij. Maar wie bepaalt wat er in het schap ligt? Bij Flevo Campus willen we de regie bij de consument leggen. We vragen aan de Almeerder: wat mis jij in de supermarkt? Wat eet en drink jij graag? Vanuit die antwoorden zetten we een eigen lokale productlijn op. In deze blogserie nemen we je mee hoe we dat doen.